| PAYS | USA |
| Slug | ted-joans |
| PAYS2 | |
| PAYS3 | |
| ENVIRONS | |
| NOM1 | JOANS |
| Prénom1 | Ted |
| NOM2 | |
| Prénom2 | |
| Nom3 | |
| Prénom3 | |
| SEXE | Homme |
| HEB | |
| ARA | |
| GRE | |
| JPN | |
| CYR | |
| ARM | |
| NAISS | 1928 |
| LIEU1 | Cairo, Illinois |
| MORT | 2003 |
| LIEU2 | Vancouver, British Columbia |
| LANGUE | |
| ORIGINE | |
| FAMILLE | |
| ACTIVITES | Poète |
| AAAB | https://www.andrebreton.fr/person/12381 |
| ISNI | http://isni.org/isni/0000000081560413 |
| WIKI1 | https://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Joans |
| WIKI2 | |
| VIAF | |
| WEB1 | |
| WEB2 | |
| PARCOURS | Découvre les revues surr. à 10 ans. Membre du “Surrealist movement in the U.S." |
| PREMIERE CREATION | Beat poems, 1959. |
| REVUES | La Brèche (Paris, 1963-1964), L’Archibras (Paris, 1967-1968), Arsenal, Radical America (1970), TransformaCtion (Harpford, GB, 1973), Literature (Londres, ???), Surréalisme (1977), Dream helmet (1978), Melmoth (Londres, 1979-1981), Dies and das (rédac., Berlin, 1984). |
| CREATIONS COLLECTIVES | |
| EXPOSITIONS | Expo. à la Gal. Africaine (Paris, 1968), Cadaveres… (1975), Totems without taboos (1993). |
| COMMENTAIRES | "Le seul surr. afro-américain.” (Breton). À sa poésie, Breton préfère sa façon de vivre "spontaneus automatic." (Joans). |
| BIBLIOGR | DGDSE-226, DUR-680, BBB-228/252/312, HDS-267, CSC-538, IES-2-389 |
| DAS | |
| DGDSE | Dictionnaire général du surréalisme et de ses environs / dir. A. Biro et R. Passeron, 1982 |
| DSC | |
| SW | |
| DUR | Histoire du mouvement surréaliste / G. Durozoi, 2004 |
| BBB | Black, brown & beige : surrealist writings from Africa and the diaspora / F. Rosemont, 2009 |
| HDS | Historical dictionary of surrealism / K. Aspley, 2010 |
| CSC | Caleidoscopio surrealista / M. P. Corrales, 2011 |
| IES | The International Encyclopedia of Surrealism / M. Richardson, 2019 |